Erciyes’in Tripodu Ali Dağı

Geçtiğimiz hafta sonu ciğerleri temizlemek üzere Kayseri’de bulunan Ali Dağını görmeye gittim. Kayseri’ye vardığım ilk anda Erciyes Dağının ak suret-i ihtişamı gözlerimi kamaştırdı. Bu dağı en iyi açıdan fotoğraflamalıydım.

Bunun için Ali Dağına çıkmak elzemdi. Yıllar önce Kayseri’ye gelen bir Japon turistin, Ali Mountain is Sexy Mountain demesi ile, dağın adı seksi dağ olarak kalmış. Bunun sebebi ise iki koca tepenin Ali Dağının zirvelerini oluşturmasıydı. Bunlardan bir tanesinde askeri üs bulunduğundan ötekine çıkmak icap ediyordu.

Şansımın yaver gitmesi ile o gece Polonya’dan gelen ve yaklaşık bir buçuk aydır Türkiye’yi gezen Voydak ve Şimon adında iki genç ile tanıştım. Gezdikleri yerleri profesyonel şekilde fotoğraflayan bu gençler National Geographic için çalışıyorlardı. Kayseri’nin Çarşı diye adlandırılan bölgesinde lezzetli bir Cıvıklı isimli yöresel yemeği yedik. Ardından otantik kafelerin bulunduğu Eski Talas civarına geçtik. İksir isminde ve çalışanları güler yüzlü olan bir mekanda oturup Türk Kahvesi içtik.

Yöre insanı Polonya plakalı bir karavanı görmekten olsa gerek, uzaylılar Talas’a gelmiş gibi bizleri seyrediyorlardı. Bu arada Voydak ve Şimon, Türk insanının İngilizce bilmeyişinden yakınıyorlardı. Bu sebepten ötürü önemli gördükleri bütün Türkçe kelimeleri ezberleyip tavla oynamayı öğrenerek hayatta kalmayı başarmışlardı. Ertesi gün buluşmak üzere Eski Talas’tan ayrıldık.

2000 metre yüksekliğe sahip Ali Dağı, üzerinde medeniyet kalıntıları bulunan bir yerleşim yeri. Havanın soğuk ve esintili olacağını tahmin ederek kalın giyinsek dahi, rakım arttıkça soğuk içimize işlemeye başladı. Yaklaşık Bir buçuk saat sonra şehrin gürültüsünden uzaklaşıp Erciyes Dağı’nın o güzel manzarasıyla baş başa kaldık. Her adımımızda harika bir tablo bizi takip ediyor gibiydi.

ali mountain
Ali Mountain / Ali Dağı

Zirveye geldiğimizde ekip levazımı kurdu ve hızlı aralıklar ile fotoğraf çekmeye başladı. Zirveye tam olarak ulaşmak iki saatimizi almıştı. Acıkan karınlarımızı doyurup manzarayı seyre dalmışken, biraz uzakta yer alan beyaz renkli sulak benzeri bir yapı fark ettim. Yanına yaklaştığımda bunun bir sulak değil Hz. Admed Tayrani adına inşa edilmiş kabir olduğunu fark ettim.

Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesinin 2. cildinde Hz. Admed Tayrani’den tarihteki “ilk uçan Türk” olarak bahsediliyor. Bugün o mahalde hava sporlarının yapılıyor olması hoş bir tesadüftü.

Zirveden ayrılmadan evvel son bir fotoğraf ile Ali Dağına veda ettik. Bu yöreye gelirseniz, şehri en iyi noktadan gören yerlerden biri olan Ali Dağına uğramadan Kayseri’den kesinlikle ayrılmayın.